Assassin’s Creed Shadows Erteleme Sebebi, Geliştirici Tarafından Açıklandı
Oyun yönetmeni Charles Benoit, Assassin’s Creed Shadows erteleme sebebi ile ilgili değerli açıklamalarda bulundu. Özellikle Japon mimarisindeki çatılar, serinin evvelki oyunlarına nazaran daha fazla zorlayıcı olmuş. İşte detaylar…
Dün prestijiyle hem öykü ve Claws of Awaji ismi altındaki kıssa genişlemesi fragmanı yayınlanan ve hem de PC sistem ihtiyaçları ayrıntılandırılan Assassin’s Creed Shadows, başlangıçta Kasım ayı içerisinde satışa sunulacaktı. Ne var ki, daha sonradan iki defa ertelendi. Bir üçüncüsü ile karşılaşmazsak, 20 Mart 2025 tarihinde PC, PlayStation 5 ve Xbox Series platformlarında oyuncular ile buluşacak.
Assassin’s Creed Shadows Erteleme Sebebi Neydi?
Oyun için heyecanlı bekleyiş sürer iken, oyun yönetmeni Charles Benoit de erteleme kararının gerisindeki münasebetleri açıkladı. Benoit, Japon mimarisinde bulunan çatıların muazzam düzeyde karmaşık olduğunu ve buna bağlı olarak da kodları geliştirmenin ve özel animasyonlar eklemenin gerekli olduğunu söylüyor. Bunun da oyundaki parkurun daha akıcı hale getirilebilmesi için kritik bir kıymete sahip olduğunu kelamlarına ekliyor.
Oyun yönetmeni Charles Benoit, Assassin’s Creed Odyssey ve Syndicate ile karşılaştırıldığında, Shadows oyununda kendisini en fazla zorlayan şeyin Japon mimarisindeki çatılar olduğundan bahsediyor. Karşılaşılan meselelerin üstesinden geline bilmesi için de hem geçiş sistemleri hem de parkur animasyonları tekrar düzenlenmiş.
Parkur sisteminin yanı sıra, basamak kaydetme sisteminin daha ilgi cazibeli hale getirilmesinin ve oyunun genel istikrarının olması gerektiği üzere sağlanabilmesinin de erteleme kararında tesirli olmuş. Ne var ki en büyük etken, oyuncuların yaptıkları geri bildirimler olmuş. Kelam konusu iyileştirmeler kapsamında, çevresel ayrıntılar ve parkur sisteminin akıcılığı büyük beğeni toplayacak üzere görünüyor.
Diğer yandan, dün prestijiyle oyun basını mensupları da Assassin’s Creed Shadows oyununu üç saat kadar bir mühlet oynama fırsatı buldular. Geri dönüşler ise Ubisoft tarafından büyük bir memnuniyet ile karşılandı. Argümanlı değişikliklerin başarılı olduğu söyleniyor. Japon tarihinin ve ülkeye has kültürel atmosferin olması gerektiği üzere yansıtıldığı söylenir iken, Naoe ve Yasuke karakterlerinin oynanış mekanikleri açısından farklılık göstermesi de artı puan olarak yazılmış.
Bir öteki artı puan ise atmosferi ve görselliği oldu. Kalelerden kasabalara, kırsal bölgelerine kadar her şeyin en ince ayrıntısına kadar büyük bir itinayla tasarlandığı ve gölgelendirmeler ile ışıklandırmaların ve hava şartlarının gerçekçiliği de dikkat çekmiş.
Son olarak, özellikle yeni keşif mekaniği olacak Animus Ego ile oyuncuların geçmişteki olayları daha derinlemesine deneyimlemeleri mümkün olup, serinin kainatına farklı bir boyut kazandıracağı da söyleniyor.